بازاریابی صوتی چیست و چگونه برند یا محصول خود را بصورت صوتی تبلیغ نماییم؟
بازاریابی صوتی استفاده از دستگاه های دیجیتال و یا سایت ها و پلتفرم های اشتراک صوت و موسیقی، برای توسعه استراتژی های بازاریابی و دستیابی به مخاطبان است.
با استفاده از این نوع بازاریابی جدید، شرکت ها می توانند به صورت صوتی با گروه های هدف خاص خود ارتباط برقرار کنند و این گروه های هدف را به سمت خدمات یا محصولات مورد نظرشان جذب کنند.
صدا، از طریق پلتفرهای صوت و موسیقی و دستگاههای دیجیتال ، به یک رسانه جدید و وسیله ای برای تمایز و توسعه برند شما تبدیل می شود.
برای برندها، این یک فرصت منحصر به فرد جهت ارتباط با مصرف کنندگان به روشی جدید و نوآورانه است.
هدف اساسی بازاریابی صوتی ایجاد ارتباط قوی با مخاطب هدف است.
برند شما باید بداند که مخاطبان و مشتریان هدف شما چگونه می خواهند از فناوری های صوتی برای امور روزانه ی خود استفاده کنند. آنها میتوانند ترجیحات متفاوتی داشته باشند، می توانند از طریق پرسشهای صوتی، دستیاران ربات چت، محتوای صوتی، پادکست و یا مقالات صوتی، جستجو کنند و نیازهای خود را مرتفع نمایند.
و این یعنی استفاده از صوت در پروسه ی زندگی امروزی، امری جدا ناشدنی و ویژه در نظر گرفته شده است.
علاوه بر این، کسبوکار شما باید حوزههای کلیدی و فعال را برای بهرهمندی از فناوریهای صوتی شناخته و در نظر داشته باشد.نام تجاری شما باید پلتفرم هایی که می توانند این خدمت ارزشمند را به شما ارائه بدهند را برای ارائه اطلاعات حیاتی از طریق محتوای مخاطب، بشناسد.
شما باید جنبه منحصر به فرد بازاریابی صوتی را کشف کنید تا بتوانید پیام های تجاری ضروری را از طریق دستگاه های دارای قابلیت صوتی برجسته کنید. با استفاده از این چارچوب، می توانید نقاط لمسی جدیدی برای افزایش تعامل مخاطب ایجاد کنید.
طبق آمارهای موجود، 79 درصد مردم به پادکست ها گوش می دهند. به عنوان مثال، 64٪ از مردم ترجیح می دهند در حین رانندگی به پادکست گوش دهند، 49٪ هنگام راه رفتن به پادکست گوش دهند و 43٪ هنگام ورزش به آنها گوش می دهند. در حین انجام این فعالیت ها، گوش دادن به پادکست یا محتوای صوتی به آنها کمک می کند تمرکز خود را بهبود بخشند و بهتر یاد بگیرند.
محتوای صوتی هم برای برندها و هم برای مخاطبان به طور مستقیم و موثر یک برد-برد است. فراموش نکنیم که محتوای صوتی چقدر میتواند برای افرادی که مشکلات بینایی یا مشکلات خواندن دارند انجام دهد.
بازاریابی صوتی می تواند جایگزینی جذاب برای برندها و راه حلی مقرون به صرفه برای تولید ویدئو باشد.
مزایای بی شماری وجود دارد که بازاریابی صوتی به مشاغل و مردم در سراسر جهان ارائه می دهد.
جدای از اینکه منبع ارزانتری است و نتایج معنیداری را به همه ارائه میدهد، بازاریابی صوتی دنیای دیجیتال را متحول کرده است.
پلتفرم های بسیاری همچون ساندکلود و اسپاتی فای نیز از این نوع بازاریابی در جهت تبلیغات برندها و محصولات در فایلهای صوتی ارائه شده ، استفاده می کنند و برندهای بزرگ و مطرح دنیا این نوع بازاریابی را در حلقه ی مارکتینگ خود قرار داده اند.
فناوری صدا به طور فزاینده ای محبوب شده و به برندها اجازه می دهد تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، بازاریابی صوتی تعامل طبیعی تری را فراهم می کند که می تواند منجر به تعامل بیشتر شده و نرخ تبدیل را به مراتب افزایش دهد.
افراد بیشتری ترجیح می دهند به جای خواندن مطالب به آن گوش دهند. افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند، محتوای صوتی را در دسترس تر و آسان تر برای مصرف می دانند. موتورهای جستجو، محتوای صوتی را سریعتر انتخاب میکنند و به افراد بیشتری کمک میکنند تا با اطلاعات درست، ارتباط برقرار کنند.
افراد می توانند همزمان با گوش دادن به اطلاعات مهم، چند کار را انجام دهند. دریافت اطلاعات مورد نیاز آسانتر میشود، زیرا خواندن از روی صفحه برای برخی افراد دشوار است، بهویژه وقتی صحبت از خواندن انبوه محتوا میشود، میتواند خستهکننده باشد.
پلتفرم صوتی ها، سرویس اشتراک صوت و موسیقی در ایران، با دارا بودن امکانات فنی سخت افزاری و نرم افزاری بروز دنیا، توانسته فضایی ایمن و جذاب را برای محتواهای صوتی ایجاد نماید.
در حال حاضر بیش از 35 هزار فایل صوتی اعم از پادکست، کتاب صوتی، تک آهنگ، آلبوم موسیقی، موسیقی بیکلام و ... در پلتفرم صوتی ها بارگذاری و در دسترس عموم قرار گرفته است.
در این بستر صوتی ویژه، امکان تبلیغات صوتی یا Voice Marketing با روشی نوین برنامه نویسی و اجرایی گردیده است.
این روش تبلیغاتی جدید به شما این امکان را می دهد تا بتوانید فایل های صوتی تبلیغاتی خود را به سیستم اضافه نموده و سیستم صوتی ها، پس از پردازش، تبلیغ صوتی شما را هنگام پخش فایل های صوتی، برای کاربران ، پخش می نماید.
با تمهیدات پیش بینی شده، فایل تبلیغاتی صوتی شما، مزاحمت صوتی برای کاربرانی که در حال گوش دادن به موسیقی های دلخواه و یا موارد دیگر هستند، ایجاد نمی نماید و این بستر می تواند به سادگی نیازهای تبلیغاتی شما را در این نوع بازاریابی، مرتفع نماید.
برای دسترسی به این امکان در پلتفرم صوتی ها، کافیست وارد حساب کاربری خود شده و از منوی پروفایل خود نسبت به ایجاد تبلیغات صوتی اقدام نمایید.
در نظر داشته باشید که هزینه ی اکران تبلیغات شما، از کیف پولتان به ازای هر بار پخش موثر کسر میگردد.
- اخبار و سیاست
- وب و موبایل
- علم و تکنولوژی
- هنری
- صنایع دستی
- رقص و حرکات موزون
- نوشیدنی ها
- فیلم
- تناسب اندام
- غذا
- بازی
- باغبانی
- خانه و خانه داری
- تاریخ و ادبیات
- موسیقی
- شبکه سازی
- دیگر
- میهمانی
- مذهبی
- خرید و فروشگاهی
- ورزشی
- تئاتر و هنرهای نمایشی
- سلامتی